|
www.autostarogard.fora.pl Automobil Klub Starogard
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:23, 07 Wrz 2009 Temat postu: Tuning za normalną kasę |
|
|
WYDECH PRZELOTOWY+KOLEKTOR 4-2-1
Dobrym sposobem na lepsze "odpychanie się" naszego samochodu za niewielkie pieniądze jest inwestycja w modyfikacje układu wydechowego.Warto w tym celu usunąć katalizator i zastąpić go zwykłą rurką.Oczywiście na allegro są strumienice które wstawia się na miejsce wyciętego katalizatora ale jest to ściema i tak na prawdę może przynieść spadek a nie wzrost mocy.Można także zainwestować trochę większą kasę w nowy układ wydechowy z rur o większej średnicy na przykład 2,5" ale oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg.Na zakończenie naszego wydechu polecam wydechy firmy WM Sport ponieważ są dobre i tanie a do tego bardzo ładnie brzmią na każdych obrotach silnika Po dokonaniu tych modyfikacji nasze auto powinno lepiej się zbierało w niższych partiach obrotów i przybędzie mu trochę mocy a o to nam właśnie chodzi
Koszty (w oparciu o doświadczenie z Hondy):
Kolektor 4-2-1... 400-700zł
Układ wydechowy o średnicy 2,5" z rur aluminiowanych ... od 400zł w górę
Wywalenie kata i zastąpienie go rurką... 20-50zł
Wydech WM Sport... 200-400zł
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:54, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
jeep ma wydech 4,5 cala to jak wstawię 2,5 cala będzie lepiej się zbierał w niższych partiach
sorki za OT ale się nie mogłem powstrzymać,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:00, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Temat świecił pustką więc wolałem napisać coś z własnego doświadczenia i doświadczenia znajomych niż by dalej miało być pusto bo najtrudniej zacząć od zera a teraz jest już coś.Zaznaczyłem również "oczywiście nie każde auto polubi ten zabieg" więc jak nie trudno się domyślić Twój Jeep się do tego nie kwalifikuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:25, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
oj wiem wiem właśnie by postów więcej było w tym dziale to się wypowiedziałem,
chodzi o to że dotyczy to raczej silników o małej pojemności, wydech pewnie już w silnikach 2200 ma pewnie 2,5 cala chociaż pewien nie jestem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
kierowca kat B
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon 16:35, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
TAkic wydech musi byc policzony, z uwzglednieniem nie tylko średnicy, ale i masy innych parametrów, domowe sposoby tylko dobierają moc..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konto usuniete
konto usuniete
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:49, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
No tak. To nie działa w każdym aucie. Co do hondy to taki zabieg ma jak najbardziej sens. Zwiększenie średnicy wydechu o te powiedzmy 0,5", daje bardzo dużo. Seryjne wydechy w hondach są z dupy jednym słowem i dobry wydech, zrobiony w/g utartych schematów daje na starcie 10-20 koni(ponad 10% przyrostu mocy). Co do innych aut, to bardzo często nie ma najmniejszej potrzeby robić wydechu bez wchodzenia w grubsze modyfikacje, gdyż seria jest wystarczająca. Można zmienić co najwyżej tłumiki na przelotowe, żeby wydech troszkę uwolnić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:53, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
No to cieszę się że moja wypowiedź została zaaprobowana i że Wy też coś zaczniecie pisać o tuningu.Jest tu parę osób które nie jeździ seryjnymi autami a nic nie piszą o tym jak można coś ulepszyć, chociaż może dla niektórych to "top secret"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
kierowca kat B
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Pon 19:27, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Heh w oplu np seryjny dolot i wydech sa na tyle dobrze policzone, że na starcie rpzy załozeniu stożka czy przelotu tracimy pare ps i Nm.
CZesto by coś usprawnic trzeba interowac w pare pkt, sam nowy wałek nie da takich efektów jakie bysmy oczekiwali, potrzeby do tego jest program i odpowienie modyfikacje dolotu i wydechu wąłsnie, co podraża koszta dalej, a przypływ nie jest wcale adekwatny do poniesionych kosztów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Kierowca rajdowy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: STG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:28, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:34, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
No widzisz Lincoln w Hondach by coś dobrze działało trzeba to samemu zmienić,bo inżynierowie od wydechów i od kolektorów dolotowych szli na łatwiznę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konto usuniete
konto usuniete
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:43, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Karol1989 napisał: | Elchupakabra, a jaki Ty masz tłumik przy swoim Civicu ? Bo powiem Ci bardzo podoba mi się jego dźwięk. Zamierzam za jakiś czas zainwestować i kupić jakiś tłumik do swojego sedna 5 gen D16Z6. Myślałem nad czymś ala mugen, ale nie wiem czy to się zmieści tak, abym nie musiał ciąć zderzaka... |
To nie jest żaden a`la mugen!!! Nazywanie tego mugen`em wymyślili idioci od tjjjjuningu z allegro, bo firma znana to musi się sprzedawać. Jak już to jest replika Apexi N1. Oczywiście firma WM-sport. Tanie gówno, które drze japę tylko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:46, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
elchupakabra napisał: | ... firma WM-sport. Tanie gówno, które drze japę tylko |
No o to mi chodziło gdy pisałem że ładnie brzmi na każdych obrotach,ale najlepiej brzmi przy 7000 RPM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Kierowca rajdowy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: STG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 22:28, 07 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Kiedyś kumpel mi wspominał właśnie o Apexi N1 style Jest w H3M. Ale mniejsza o to. Na allegro nie znalazłem ani jednego firmy WM-Sport Apexi N1... Same "WM MUGEN SUPER BASS", a buczącego basowego brzmienia nie chcę Pomocy hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konto usuniete
konto usuniete
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:51, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Jak lubisz darcie japy to bierz taki: [link widoczny dla zalogowanych]
Zderzaka ciąć nie trzeba
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Karol
Kierowca rajdowy
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: STG Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:29, 08 Wrz 2009 Temat postu: |
|
|
Wielkie dzięki za pomoc w tej sprawie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|