|
www.autostarogard.fora.pl Automobil Klub Starogard
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:24, 14 Paź 2009 Temat postu: Dobór oleju silnikowego stosownie do przebiegu ???? |
|
|
Kilka dni temu kupiłem auto w którym był lany pełen syntetyk tak przynajmniej mówił poprzedni właściciel. Niestety sprawdzenie tego faktu było trudne. Mechanik który zamieniał olej w silniku zalecił wymianę na mineralny przy 240 tyś km nie wiem dlaczego.
Zgodziłem sie na taki olej jedna się zastanawiam dlaczego proponuje się wymianę na gorszy olej przecież pełen syntetyk jest dużo lepszy od mineralnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bushido
moderator
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: we mnie tyle sexu? Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:17, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Olej mineralny jest do ratowania trupów które ledwo jeżdżą z tego co wiem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 13:22, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
w Amerykańskich samochodach jest zalecany nawet w nowych autach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D2
kierowca kat B
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:18, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
na pewno nie w amerykańskich eclipse z tego co wiem to mineralny leje się w ostateczności.. i oleju nie dobiera się do przebiegu auta tylko do stanu silnika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
konto usuniete
konto usuniete
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 213
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:44, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Nigdy nie słuchaj mechaników, oni jeszcze żyją erą poloneza a tam jak wiadomo to silnik nie wytrzymywał więcej niż 100k. Minerał to tania opcja, jak silnik zajechany i olej pobiera(tak jak u mnie np ). Przy rozruchu zabija silnik, bo jest gęstszy i dłużej silnik działa bez właściwego filmu olejowego. Nie smaruje właściwie przy dużym obciążeniu, na wysokich obrotach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:27, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
w przypadku owego silnika to nie będzie problemem, silnik chodził dobrze a po przejściu na mineralny też chodzi dobrze w sumie nie słyszę różnicy,
a tą wymianę oleju zaproponowano mi w Ponti - jedni ze znawców amerykanów na pomorzu więc się zgodziłem,
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D2
kierowca kat B
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 21:57, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
na amerykany najlepszy olej to amerykancki royal purple używam w ecli i jestem bardzo zadowolony zmień jak najszybciej tego minerala na półsyntetyk, bo może to źle wpłynąć na silnik, który wcześniej był zdrowy..
[link widoczny dla zalogowanych] a tu pewien test.. trochę tam słabo wypadł motul, ale wiadomo, że to różnie bywa i nie można się aż tak sugerować..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:02, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
z tym że w instrukcji też zalecają mineralny olej więc amerykanie żyją inaczej no i powrotu już nie ma na półsyntetyk teraz już taki zostanie na zawsze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
D2
kierowca kat B
Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 22:07, 14 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
do mojego w instrukcji zalecają 10w30.. który zreszta strasznie trudno dostać, więc mam 10w40
z tego co wiem to jeden stopień w górę można zmienić.. byle nie zmieniać z minerala na full syntetyk i odwrotnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mateuh
moderator
Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 466
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: starogard / gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 6:12, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
ja nie wiem ale mój na mineralnym chodzi spoko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof
Administrator
Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Starogard Gdański Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 7:16, 15 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
w Stanach oleje mają przeważnie końcówkę xW30 a w europie xW40
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lincoln
kierowca kat B
Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Osiek
|
Wysłany: Sob 11:31, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
RAcje ma oczywiście elchupakabra, mechanicy jak widza na blacie 100tys to juz tylko mineral.. a to bład, olej dobiera sie do stanu silnika oraz do zadan jakie mu stawiamy: ma byc oszczędny a jest w bdb kondycji to polecam energooszczedne 0w-40, jesli czesto pałowane i w dobry stanie 5w-50 lub 10w-60, do normalnej jazdy w zupełnosci markowy 10w-40, mineral to niestety zabojstwo zwłąszca zimną, gdy ma konsystencje masełka...
U mnie w Becie (252tys) jest od paru miechów 10w-60, i jest naprawde nieźle, chodzi ciszej niz na 10w-40, choć stawie większe opory (ten oleje przedewszsytkiem chroni silnik, nie jest nastawiony na ekonomie)
w oplu smigam na 5w-50, niestety troche go gubi i pali, ale wiem, że autko jest bdb smarowane.
Ojciec w 740d (4.0diesel bi-turbo) miedzy wymianami (12-15tys) nie dolewa ani setki, a na liczniku widnieje 273tys km (5w-50)
Więc mechanika od poldzerów kopnąć w dupe i jeździć jak najdłużej na syntetyku!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|