Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna www.autostarogard.fora.pl
Automobil Klub Starogard
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Plusy benzynowców nad ropniakami
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna -> Moto fakty / Benzyna
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lincoln
kierowca kat B



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osiek

PostWysłany: Pon 19:21, 28 Gru 2009    Temat postu:

Dobry benzyniak charakteryzuje sie rownomiernym rozwijaniem mocy od predkosci biegu jałowego do odcięcia, a nie jak w nowych TD, do 2tys nic sie nie dzieje, potem ogien i przy 4 zaczyna brakowac tchu.. No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze. No i wiadomo kultura pracy i dzwięk wielocylindrowego (czyt pow. 4) silnika benzynowego .. bez porównania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eurochip
maniak resoraków



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard / Londyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 0:18, 29 Gru 2009    Temat postu:

Lincoln napisał:
No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze.


Ojjj tutaj sie troszke zagalopowales. Dane z katalogowe a tym bardziej dane z wykresow z hamowni sa jak najbardziej przeprowadzone na kolach i nie ukrywajmy nowoczesny Turbo diesel ma bardzo wysoki moment obrotowy i faktycznie Turbo benzyna ma problem zeby mu dorownac oczywiscie jezeli porownamy pojemnosci, ilosc cylindrow itp. Jezeli twierdzisz inaczej to przedstawie Ci to na wykresach z Hamowni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 7:18, 29 Gru 2009    Temat postu:

Eurochip napisał:
Lincoln napisał:
No i kwestaia momentu, prawda, że diesel ma go sporo wiecej, ale nikt nie dodaje, ze musi on przejśc przez skrzynie biegów z przełożeniami o około 30% dłuzszymi, więc na kołach juz nie ma takiej różnicy jak na papierze.


Ojjj tutaj sie troszke zagalopowales. Dane z katalogowe a tym bardziej dane z wykresow z hamowni sa jak najbardziej przeprowadzone na kolach i nie ukrywajmy nowoczesny Turbo diesel ma bardzo wysoki moment obrotowy i faktycznie Turbo benzyna ma problem zeby mu dorownac oczywiscie jezeli porownamy pojemnosci, ilosc cylindrow itp. Jezeli twierdzisz inaczej to przedstawie Ci to na wykresach z Hamowni.


pytanie do czego ma to auto służyć, bo jeżeli mówimy o normalnej jeździe na trasie to faktycznie dieslem jest łatwiej mniej zmian biegów itp. jeżeli natomiast odnosimy się do osiągów to przewaga jest jednak na benzynowy silnik. Wszelkie testy pokazują że benzyniak zawsze ma lepsze osiągi niż diesel.
Było to wyraźnie widać na STR gdzie moim dieslem objechałem kilka innych diesli ale z benzyniakami nie było szans.
Moja Alfa 2,4 178 km czas 16,XX a Tomka civic 1,5 czas 14,XX


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eurochip
maniak resoraków



Dołączył: 30 Wrz 2009
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard / Londyn
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:25, 30 Gru 2009    Temat postu:

caly czas porownujesz auta zupelnie innej klasy,wagi itp Jezeli mowisz ze diesle nie maja osiagow to co powiesz o Audi Q7 V12 TDI?? poczytaj w o nim w sieci jest spoooro a moze BMW 535d ?? Powiem Ci ze nie jezdziles jeszcze naprawde mocnym dieslem bez urazy oczywiscie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
D2
kierowca kat B



Dołączył: 25 Sie 2009
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 0:58, 30 Gru 2009    Temat postu:

to nie jest temat, w którym można dojść do jednej wspólnej racji.. każdy będzie miał swoje zdanie i nic tego nie zmieni Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lincoln
kierowca kat B



Dołączył: 14 Sie 2009
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Osiek

PostWysłany: Śro 8:35, 30 Gru 2009    Temat postu:

PAtrząc na wykres z hamowni czytam zawsze moc na silniku, uwzględniając, ze np 150hp i 320Nm a na ostatnim biegu przełożenie dłuższe niż np 2.0i (dajmy na to 150ps i 200Nm) o 30%, co powoduje, że jego moment spada do 225Nm , a tu już mamy niewielką róznice, a osiagi tych dwóch aut są bardzo zbliżone mimo sporej przewagi ON na papierze.
Krzyś tam liczy sie stosunek masa/moc, spróbuj sie z nim od 100km/hSmile
POrownanie mocnego diesla z mocnym benzyniakiem, np bmw e38 740d i 740i, moc 250 i 280ps, moment 560 i 420Nm czas do setki 8.2 i 7sek, sporaa różnica, tak samo e65 745d (330ps i 750Nm) i 750i (355ps i 480Nm), 5.7 do 6.8 sek. Przy wyższych prędkościach różnice sie zacierają, a subiektywnie disels wydaje sie sporo mocniejszy, ależ oszustwo:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:02, 30 Gru 2009    Temat postu:

Eurochip napisał:
caly czas porownujesz auta zupelnie innej klasy,wagi itp Jezeli mowisz ze diesle nie maja osiagow to co powiesz o Audi Q7 V12 TDI?? poczytaj w o nim w sieci jest spoooro a moze BMW 535d ?? Powiem Ci ze nie jezdziles jeszcze naprawde mocnym dieslem bez urazy oczywiscie.


cóż jeździłem już bardzo mocnym dieslem i bardzo mocnym benzyniakiem Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]

ten filmik dużo pokazuje chyba ta sama klasa samochodu bardziej się nie da, co do Q7 wiem że jest szybkie ale czytałem właśnie porównanie do benzynowej BMW i przegrało nieznacznie czyli o 1,3 sekundy do setki w przypadku 5 czy 6 sek to przepaść,

I jeszcze jedno ja nie jestem przeciwnikiem diesli na co dzień jeżdżę dieslem i czasami benzynką,

Moje porównanie pewnie że było aut z innych klas itd. po prostu tylko czasy tych dwóch aut zapamiętałem, tak czy inaczej na STR diesel ma oddzielną klasę i nawet najmocniejszy przegrywał z benzynowym średnim tam samochodem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxcivic
kierowca kat A



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sucumin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:06, 06 Sty 2010    Temat postu:

Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysztof
Administrator



Dołączył: 03 Lip 2009
Posty: 1339
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Starogard Gdański
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 23:14, 06 Sty 2010    Temat postu:

maxcivic napisał:
Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:)


na parkingu podziemnym to duża zaleta Very Happy podoba mi się Twój podpis już go kiedyś gdzieś widziałem na innym forum Very Happy co masz pod maską mam nadzieję że opiszesz w dziale nasze samochody Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Huragan
moderator



Dołączył: 17 Sie 2009
Posty: 293
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 23:57, 06 Sty 2010    Temat postu:

diesle umieraja przy katowaniu -nie daja rady-moge sie zalozyc ze jak bym mial diesla o juz nie byl by napewno pierwszy zajezdzony silnior

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxcivic
kierowca kat A



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sucumin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 18:54, 07 Sty 2010    Temat postu:

Krzysztof napisał:
maxcivic napisał:
Benzyniaki o wiele ładniej brzmią na przelocie niż diesle, i można ładnie pohałasować np w podziemnym parkingu:)


na parkingu podziemnym to duża zaleta Very Happy podoba mi się Twój podpis już go kiedyś gdzieś widziałem na innym forum Very Happy co masz pod maską mam nadzieję że opiszesz w dziale nasze samochody Very Happy

Wczoraj chciałem ale foty nie mogę jeszcze wsadzić dopiero dziś wieczorem miną 24 h


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
misiek-stg
Kierowca rajdowy



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 469
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zez Starogardu :P
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:27, 07 Sty 2010    Temat postu:

Max`a auto na razie tylko wygląda (1.5. 90ps) ale podobno szykuje się swap i podwojona moc Razz pzdr Ziom

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Karol
Kierowca rajdowy



Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: STG
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:22, 07 Sty 2010    Temat postu:

O no patrzcie kto wreszcie zawitał hehe. Witam kolegę Maxa Smile
Sąsiad jak piszesz o podwojonej mocy, to odrazu przychodzą mi na myśl 3 silniki:

B16A2 czyli 1.6 DOHC VTEC w serii 160 KM

B18C4 czyli 1.8 16V DOHC VTEC w serii 169KM

H22A, czyli silnik z Preludy 2.2 DOHC VTEC 185 KM w serii, ale nie wiem czy do Civa też wchodzi. Ale w sumie powinien Very Happy

A więc MAX którą pozycję wybierasz z mojego skromnego zestawienia heheh Smile ? pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maxcivic
kierowca kat A



Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sucumin
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:38, 07 Sty 2010    Temat postu: :)

Mam w planach 1.8 ale na to Hania trochę musi poczekać

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bushido
moderator



Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 724
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: we mnie tyle sexu?
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:44, 11 Sty 2010    Temat postu:

Skoro nie wybrałeś H22 to znaczy że nie lubisz metaloplastyki związanej z przeróbkami w komorze silnika bo tam podobno jest dużo rzeźbienia by wstawić ten silnik.B18 to bajeczka motor do civiców.A tak poza OT to mogę dodać że tak jak Huragan pisze o tym że diesle nie nadają się do katowania.Diesle dopiero od niedawna stały się otwartymi drzwiami do tuningu od kiedy chip tuning stal się bardziej popularny.Jest to wyciskanie mocy z silnika który był w zamiarze stworzony dla sknerusów którzy wolą ekonomię a nie sportowe zacięcie Very Happy Dopiero niedawno zaczęto budować bardziej wyczynowe wersje "frytkownic" które są tworzone z myślą o sportowej jeździe.Puki co to jest dosłownie zarzynanie silników niż ich tuning bo w czasie ich produkcji nie myślano o innym ich przeznaczeniu niż po to by pan taksówkarz lub dziadzia mógl dojechać ekonomicznie i płynnie np do kościółka Very Happy Dla tego CRX nigdy nie miał w planie być frytkownicą którą młodzi ludzie wzmocnią o 50% więcej koni przez chip i po roku butowania silnik kaput Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.autostarogard.fora.pl Strona Główna -> Moto fakty / Benzyna Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin